Små ändringar ger stora resultat

Små ändringar ger stora resultat, här är 17 steg till bättre hälsa:
ändringar

  1. Värdesätt och prioritera dig själv, du får bara en chans till livet!
  2. Ifrågasätt allt, följ inte endast strömmen.. Ifrågasätt och lyssna inåt
  3. Andas med magen
  4. Drick mer vatten
  5. Sov!! Planera och prioritera för 8 timmar!
  6. Ut i naturen i den friska luften och solsken när det erbjuds
  7. Laga riktig mat och glöm inte att tugga ordentligt!
  8. Öka intaget av grönsaker och även rotfrukter
  9. Experimentera med olika typer och mängder av (äldre) spannmål som quinoa,bovete,hirs)
  10. Experimentera med olika typer och mängder av protein
  11. Minska på intaget av processerad mat
  12. Var inte rädd för att öka intaget av bra fetter! 
  13. Gör en vana av att tänka positivt och ta hand om din kropp och knopp!
  14. Ha hälsosamma relationer och jämför dig inte med andra
  15. Rör på dig regelbundet, på ett sätt du tycker om!
  16. Jobba med något du trivs med och brinner för
  17. Utveckla din spirituella sida vad det än betyder för dig och lev efter dina egna värderingar!

 

Välj några stycken att fokusera på och lägg gärna även till fler punkter!

Har ni frågor eller kommentarer mottages de gärna!

2 Responses to “Små ändringar ger stora resultat

  • Så sant! Kunde inte sagt det bättre själv. Förresten är det paleo med quinoa, hirs och bovete?

    • De flesta av tipsen handlar om sunt förnuft men vi behöver alla en påminnelse lite då och då! När det gäller strikt paleokost är spannmål inte med alls som råvaror vi rekommenderas äta, men här gäller det som med allt annat, att experimentera med vad som fungerar bäst för sin egen kropp och hälsa. För vissa fungerar en strikt palekost bra medan andra i grund äter paleokost men med tillslag av äldre spannmål och det fungerar bättre för dem. Det finns tyvärr ingen mall som passar alla, även om det hade varit bra mycket enklare!

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *