Frallor

Frukostfrallor

Dessa frallor har blivit en riktig favorit på frukostbordet och allra helst som en lång brunch med godsaker på och till. Ingredienser: 50g smör, alternativt 3 msk kokosfett 1 dl mandelmjöl 1 dl rismjöl 0,75 dl kokosmjöl 3 msk fiberhusk 2 ägg 3 msk yoghurt 2 tsk bikarbonat 2 nypor flingsalt Frivilligt: 1 msk kollagen
+ Read More

balansera

Balansera mera – yoga på klipporna

En kort och härlig yogasekvens där vi utmanar balansen på olika sätt. Precis som med allt annat ger övning färdighet och det är aldrig försent att öva upp eller förbättra sin balans. Det är inte bara yogaövningar som kan utmana vår balans, passa på i vardagliga sysslor, stå på ett ben när du borstar tänderna
+ Read More

gelegodis

Gelégodis

Gelégodis är gott och så lätt att göra, det enda som krävs för dessa är två ingredienser – gelatinpulver och juice! Jag använde 5 dl Brämhults ekologiska Äpplejuice (gör gärna egen juice om ni har maskin), värmde upp den och vispade sedan i 1 msk gelatin åt gången, till totalt 4 msk gelatinpulver. Sedan hällde jag
+ Read More

pannkakor

Pannkakor/Matiga Crêpes

Pannkakor, underbara pannkakor! Funkar lika bra till frukost med lite bär på eller som matiga crêpes med en god fyllning i. Extra härligt är det när man vet att de är glutenfria och sockerfria. Bara att njuta! För 2 pers. Ingredienser: 3 stora ägg 3 msk kokosmjöl 2 msk rismjöl 1 dl kokosmjölk 1 nypa
+ Read More

Happy Hips

Happy Hips- Yogavideo

Happy Hips- en yogavideo med mig, Meya och vackert fågelkvitter! En perfekt stund för dig som känner dig stel i höfter, sitter mycket eller bara vill mjuka upp kroppen. Vill du komma igång med yoga hemma och behöver lite hjälp på vägen? Kika då in på Hälsotugg Yoga som är en strukturerad yogasida med instruktionsvideos, tips, teknik
+ Read More

Sanna Live

Sanna Live event!

Just nu turnerar Sanna Ehdin, som är en av mina stora förebilder runtom i Sverige med hennes event Sanna Live. Jag var på turnéns premiär i Malmö och detta var även första gången jag var på en av Sannas föreläsningar. Hon besitter en enormt stor kunskap inom hälsa och är definitivt en av Sveriges stora
+ Read More

Höft & Rygg

Mjuka upp Höft & Rygg

Semestertiderna börjar gå mot sitt slut och vardagen smyger sig tillbaka, vare sig du har varit väldigt aktiv eller stillasittande så kan det vara skönt att komma tillbaka in i rutinerna – eller passa på att skap nya! Varför inte börja eller avsluta dagen med ett kort yogapass? Här kommer ett pass som mjukar upp
+ Read More

Äppelcidervinäger

Fantastiska äppelcidervinäger!

Äppelcidervinäger är sannerligen en mat som medicin som förebygger hälsa! Det en naturligt bakteriedödande produkt som innehåller många viktiga vitaminer, mineraler och spårelement som kalium, kalcium, fosfor, magnesium, natrium, järn, koppar och kisel med mera. Äppelsyran ger egenskapen att vara resistent mot virus, bakterier och svamp. Det har en lång historik som sträcker sig flera
+ Read More

Trolltunga

Trolltunga – vandring i Norge

Norge har länge varit på min lista över länder att besöka och Trolltunga en vandring att göra! De bästa semestrarna består av mycket natur och aktivitet enligt mig, att vandra i berg är definitivt en favorit! Trolltunga ligger utanför Odda och är en vandring på 22km. De första kilometerna är riktigt tuffa, brant uppför stenar
+ Read More

yoga för bättre sömn

Yoga för bättre sömn

Sömnen är en grundpelare i vår hälsa, det är omöjligt att ha en bra hälsa långsiktigt om vi inte sover bra! Personligen prioriterar jag sömnen högt och somnar oftast innan kl.22 och märker tydligt vilken påverkan det har på mitt välmående (timmarna innan midnatt är de viktigaste för kroppen och då mest återhämtning sker). Går
+ Read More