Happy Hips

Happy Hips- Yogavideo

Happy Hips- en yogavideo med mig, Meya och vackert fågelkvitter! En perfekt stund för dig som känner dig stel i höfter, sitter mycket eller bara vill mjuka upp kroppen. Vill du komma igång med yoga hemma och behöver lite hjälp på vägen? Kika då in på Hälsotugg Yoga som är en strukturerad yogasida med instruktionsvideos, tips, teknik
+ Read More

Sanna Live

Sanna Live event!

Just nu turnerar Sanna Ehdin, som är en av mina stora förebilder runtom i Sverige med hennes event Sanna Live. Jag var på turnéns premiär i Malmö och detta var även första gången jag var på en av Sannas föreläsningar. Hon besitter en enormt stor kunskap inom hälsa och är definitivt en av Sveriges stora
+ Read More

Höft & Rygg

Mjuka upp Höft & Rygg

Semestertiderna börjar gå mot sitt slut och vardagen smyger sig tillbaka, vare sig du har varit väldigt aktiv eller stillasittande så kan det vara skönt att komma tillbaka in i rutinerna – eller passa på att skap nya! Varför inte börja eller avsluta dagen med ett kort yogapass? Här kommer ett pass som mjukar upp
+ Read More

Äppelcidervinäger

Fantastiska äppelcidervinäger!

Äppelcidervinäger är sannerligen en mat som medicin som förebygger hälsa! Det en naturligt bakteriedödande produkt som innehåller många viktiga vitaminer, mineraler och spårelement som kalium, kalcium, fosfor, magnesium, natrium, järn, koppar och kisel med mera. Äppelsyran ger egenskapen att vara resistent mot virus, bakterier och svamp. Det har en lång historik som sträcker sig flera
+ Read More

Trolltunga

Trolltunga – vandring i Norge

Norge har länge varit på min lista över länder att besöka och Trolltunga en vandring att göra! De bästa semestrarna består av mycket natur och aktivitet enligt mig, att vandra i berg är definitivt en favorit! Trolltunga ligger utanför Odda och är en vandring på 22km. De första kilometerna är riktigt tuffa, brant uppför stenar
+ Read More

yoga för bättre sömn

Yoga för bättre sömn

Sömnen är en grundpelare i vår hälsa, det är omöjligt att ha en bra hälsa långsiktigt om vi inte sover bra! Personligen prioriterar jag sömnen högt och somnar oftast innan kl.22 och märker tydligt vilken påverkan det har på mitt välmående (timmarna innan midnatt är de viktigaste för kroppen och då mest återhämtning sker). Går
+ Read More

stressen

Att bryta den konstanta stressen

Vare sig det är sommar, jul, vardag, helg eller semester så finns stressen i vårt liv och samhälle på ett eller annat sätt. Stress driver på sjukdomar och har en stor påverkan på vårt välmående. Hur bra vi än lever så kommer vi i längden inte undan stressens inverkan och det är oftast det svåraste mönstret
+ Read More

sittande yogasekvens

Härlig sittande yogasekvens på klipporna

Här kommer en härlig sittande yogasekvens som sträcker ut och öppnar upp på många sköna sätt! Endast 13 min lång, jag lovar, du hinner ta en kort paus och bara fokusera på dig själv! Känslan att yoga vid havet och i naturen är fantastisk, men även inne på mattan är det otroligt skönt. Många har
+ Read More

äter

”Du är det du äter OCH det du äter, äter!”

”Du är det du äter OCH det du äter, äter!” Låter det krångligt? Låt mig förklara. Vi är alla uppbyggda av celler som i sin tur är uppbyggda av näring. Tillför vi kroppen näring får vi bra grundstenar för en frisk kropp. Att äta näringsrika råvaror, istället för det motsatta borde vara lika självklart som att tanka bilen
+ Read More

balans

Starta veckan i balans!

Du behöver inte gå till gymmet eller träna i minst en timma för att det ska ge resultat! Vare sig du vill lära dig teknik, nya övningar, köra färdiga pass eller sätta ihop egna pass, så underlättar Hälsotugg Träning processen för dig! Träningspassen är mellan 5-30min långa och har olika fokus, testa gärna detta pass fokuserar på balans. Just
+ Read More