Gravid!!

Dessa fina 2 tjejer ska bli storasystrar senare i år! Det känns himla spännande och nervöst!! Ibland känns det ju som att det omöjligt finns tid (och energi) för en liten person till, men jag är ändå säker på att det gör det=) Hittills har jag mått bra, bara lite svagt illamående emellanåt men en
+ Read More

Gratis E-bok om tillsatser!

Även om det är viktigt att kunna läsa och tolka ingredienser och innehållsförteckningar så är det enklaste sättet att äta hälsosamt på, att satsa på att endast äta mat som inte behöver någon innehållsförteckning alls! Då menar jag mat som växer eller lever i naturen; grönsaker, frukt, nötter, kött och liknande. Dock behövs innehållsförteckning ibland
+ Read More

Vad säger din avföring?

Vår mages hälsa och vår typ av avföring är en direkt avspegling av vår kropps hälsostatus. Majoriteten av vårt immunförsvar finns i magen och många viktiga processer sker där. Även om det kan kännas ofräscht att ha koll på vad som faktiskt händer under ett toalettbesök är det otroligt viktigt. Antal tömningar per dag är
+ Read More

PCOS- guide!

Känner du någon som fått diagnosen PCOS (Polycystic Ovarian Syndrome), eller kanske är det du själv? Då kan denna PCOS guide vara till hjälp!! Min personliga erfarenhet av PCOS kan ni läsa mer om här. Jag kommer väl ihåg hur ensam och vilsen jag kände mig efter att ha fått diagnosen och med det enda
+ Read More

2019 – Våra Tiny House planer!

2019 kommer innebära stora förändringar för vår familj då vi har bestämt oss att flytta till ett Tiny House på hjul! Jag och maken har fascinerats över idén och har efter diskuterande samt efterforskningar bestämt oss för att göra slag i saken! Som för de allra flesta var vår första tanke ”kul idé, men för
+ Read More

God svettig Jul!

God svettig Jul! I förra inlägget skrev jag hur viktigt det är med rörelse för att balansera våra hunger och mättnadshormoner, så för att underlätta för er, har jag gjort ett skönt upplägg på 10 övningar med 24 repetitioner av varje. Detta kommer definitivt att ge kroppen en utmaning! I videon visar jag alla 10
+ Read More

5 tips för en hälsosam jul

5 tips för en hälsosam jul! För vissa innebär julen ledighet med familj, god mat, lugn och ro, medan för andra stress, måsten, familjefejder och massor av mindre bra mat..! Vem vill ha magont, trötthet, svullnad, värk etc under julen – ingen! Ta istället hjälp av dessa tips! 1. Första tipset är att slappna av
+ Read More

Mjukare morgonrörelse

Finns det något skönare än att starta dagen med mjuk rörelse? Vare sig jag är på hemma plan eller resandes, så följer min vana och mitt behov av rörelse med! Det finns alltid tid för några minuters rörelse och du behöver inte mer plats än storleken av en matta/handduk – det finns alltså inga ursäkter!
+ Read More

Lite tuffare morgonrörelser från Langkawi, Malaysia!

Häng med på ett av mina morgonpass från semestern! Ett kort pass som utmanar hela kroppen då vi härmar olika djurs rörelsemönster. Det blir en blandning av styrka, balans, kroppskontroll, koordination och rörlighet. Det enda ni behöver investera är ca 15 min av er tid för er fantastiska kropp!=)  

Julklappstips!

Julklappstips! Varför inte ge vänner och familj något som är hälsofrämjande och minskar användandet av kemikalier i vardagen! Eteriska oljor är svaret! Du kan antingen ge oljorna som de är, eller göra egna produkter (deo, handtvätt, parfym etc) och ge dem som julklapp! Produkterna är enkla att göra när man har oljorna hemma, om ni vill
+ Read More