Träning med kroppsvikt

kroppsviktFör att få sig en rejäl genomkörare och ett bra träningspass räcker endast kroppsvikt som motstånd gott och väl. Det går göra så mycket med sin egna kroppsvikt och utmana sig själv utan tunga vikter. Det är väldigt smidigt att köra ett pass med endast kroppsvikt, då det går kvickt och man kan göra det vartsomhelst!

Börja med grundrörelser som vi är skapta för och som är viktiga att upprätthålla hela livet! Kasta, dra, lyfta, springa, hoppa, böja och rotera. Använd dem på olika sätt och blanda styrka, balans, uthållighet och rörlighet för komplett fysik. Vill man ha mer variation och gillar utrustning kan man använda sig av simpla grejer som hopprep, träningsband som motstånd, koner, boxningsutrustning och TRX band.

I mitt jobb som Personlig Tränare arbetar jag främst med kroppsvikten som motstånd med mina kunder och planerar mina pass kring funktionella och praktiska rörelser, jag tycker det är viktigt att det finns ett syfte med träningen för långvarig hälsa och välmående, mitt fokus ligger inte på snabba lösningar.

Mestadels av mina pass är ute i parker eller hemma hos folk och kunderna varierar i åldrar och fitness och likaså tränar jag specifika grupper som mamma-barn, pensionärer, viktminskning, balans och stretch etc. Det är himla roligt och givande med så stor variation!

Testa på detta pyramidpass, använd din kroppsvikt och kör hårt!

kroppsviktkroppsvikt

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *